Situácia v školstve je podľa Lubyovej kritická, Machala má pre svoju funkciu odborné predpoklady

352139_martina lubyova 640x420.jpg

BRATISLAVA 7. októbra (WebNoviny.sk) – V poradí dvadsiata ministerka školstva na Slovensku Martina Lubyová považuje situáciu v rezorte za kritickú. Povedala to v sobotňajšej diskusnej relácií RTVS Sobotné dialógy s tým, že po vyriešení situácie by sa chcela dostať do štádia rozvoja.

Odporúčame:
Učitelia vinia vládu, že už 555 dní nemá víziu pre školstvo

Na margo nového generálneho tajomníka služobného úradu Lukáša Machalu, ktorého do funkcie nominovala SNS, uviedla, že má skúsenosti s manažérskymi funkciami a má odborné predpoklady na túto funkciu.

Machala na svojom facebooku šíril rôzne dezinformačné správy, napríklad že ilumináti pripravujú tretiu svetovú vojnu a svet môže zachrániť len ruský prezident Vladimír Putin. „Jeho súkromné názory som nepoznala. K ním sa nemôžem vyjadrovať,“ uviedla.

Vzdelávanie nie je pre vládu prioritou

Nezaradená poslankyňa Národnej rady SR Zuzana Zimenová si však nemyslí, že rezort školstva je ´horúci´. „Pre vládu vzdelávanie nie je prioritou, preto počas Ficových vlád každý nový rok víta začiatok školského roka nový minister,“ povedala.

Podľa nej školstvo musia riadiť špičkoví odborníci a ľudia so srdcom pre túto tému. Pre ňu nie je dobrým signálom ani to, keď ministerka povie, že Machala spĺňa všetky predpoklady pre prácu, ktorú mu zverili.

Odporúčame:
Peter Plavčan už nešéfuje školstvu, na ministerstve má však novú funkciu

Vízia na ďalších 10 rokov

Lubyová tvrdí, že 260-stranový dokument Učiace sa Slovensko je pre ňu určite prioritou a považuje ho za strategickú a filozofickú víziu na ďalších desať rokov, ktorá musí byť celospoločensky nadimenzovaná, aby sa mohla realizovať dlhodobo.

Lubyová hovorila o tom, že najprv je treba upraviť legislatívu a potom zapracovať konkrétne veci do procesu.

Odporúčame:
Reforma Učiace sa Slovensko mieri do parlamentu, má sa zmeniť aj mechanizmus odmeňovania učiteľov

Podľa Zimenovej víziu treba ´zobrať´ a už reálne začať meniť vzdelávací systém. „Hlavnou líniou je individuálnejši prístup učiteľov k deťom. Začleňovanie detí do kolektívu. Ak chceme, aby sa učitelia viac individuálne začali venovať žiakom, potrebujú na to inak štrukturovaný systém vzdelávania, viac asistentov,“ povedala s tým, že za dôležité považuje aj zmeny v systéme úväzkov učiteľov, zmeny v príprave budúcich učiteľov a aj nové metodiky vzdelávania, nové učebnice.

Ministerka školstva poukázala aj na to, že eurofondy sú len jednou z možností, odkiaľ čerpať peniaze na vedu. Poukázala na Agentúru na podporu výskumu a vývoja (APVV), ktorá je tiež zdrojom financovania vedcov. Tá podľa nej vedcov neobmedzuje v témach, na ktoré sa môžu počas výskumu zamerať a každý vedec si sám určuje tému.

Viac k témam: Lukáš Machala, Martina Lubyová, Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu SR, Zuzana Zimenová
Zdroj: Webnoviny.sk – Situácia v školstve je podľa Lubyovej kritická, Machala má pre svoju funkciu odborné predpoklady © SITA Všetky práva vyhradené.

7. októbra 2017